پانچ صورت برای جای جوش

دوشنبه 10 شهريور 1399
13:55
محمد اصلانی

زمانی که در زخم های آکنه ضایعات عمیقی وجود دارد و بافت های پوستی اطراف آن ضخیم شده و به پمادهای موضعی پاسخ نمی دهند روش پانچ صورت می تواند موثر باشد.


درمان جای جوش ادرمان جای جوش با پانچز طریق جراحی پلاستیک معمولی می تواند بسیار گران قیمت باشد. روش پانچ صورت برای اسکار ها و جای آکنه هایی که فرورفتگی دارند بسیار موثر است و سبب مسطح شدن پوست می شود. همچنین درمان با لیزر را نیز می توان پس از پانچ برای بهبود کامل پوست انجام داد.

فرآیند درمان سریع جای جوش با پانچ صورت

روش پانچ صورت را می توان به عنوان یک روش درمان سرپایی برای رفع جای جوش در نظر گرفت که در آن پزشک ابتدا از بی حسی موضعی بر روی محل زخم در بیمار استفاده کرده، سپس از یک دستگاه برش خیلی کوچک و سطحی استفاده می کند که این ابزار پانچ نامیده می شود.

سایز این ابزار بسته به سایز اسکار معمولا با قطری حدود ۱.۵ تا ۳.۵ میلیمتر می باشد. ابزار پانچ کمی متفاوت از ابزارهای معمول استفاده شده در جراحی پلاستیک است که از آنها برای برش بافتها استفاده می شود. دلیل این تفاوت این است که آثار کمتری از برش بافت را بدون هرگونه تاثیری بر روی پوست اطراف به جا بگذارد.

درمان جوش

در روش پانچ صورت برای از بین بردن جوش صورت، پزشک ابزار پانچ را به محل اسکار فشار می دهد سپس آن را رها کرده و بافت اطراف زخم را می کشد. این شیوه ی بسیار کنترل شده است تا اطمینان حاصل شود که پوست اسکار تحت تاثیر قرار گرفته است.

هنگامی که بافت اسکار به اندازه کافی پانچ شود، جای آکنه، هم سطح با دیواره های خارجی که در اطراف زخم قرار دارد، یعنی پایه اسکار بالا آمده است. این افزایش ارتفاع باعث می شود که اسکار فرورفتگی کمتری نسبت به سطح اطراف اسکار داشته باشد.

پزشک از بافت اطراف برای بستن محل زخم استفاده می کند. این مهم با استفاده از شیوه بخیه زدن مرسوم و یا با استفاده از چسب پوست برای استتار محل زخم انجام می گیرد.

در هر دو سناریو، تکه های کوچکی از پوست اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. این مسئله تضمین می کند که محل اسکار با پوست جدید پوشانده شده است، که به نوبه خود اجازه می دهد که روند بهبودی پوست آغاز شود. زمان از بین بردن لک جوش در این روش بین ۶ تا ۸ هفته می باشد که طی این دوره بیمار باید مرتبا پماد زده و باند روی زخم را عوض کند. البته باید در نظر داشت بسیاری از جای جوش ها پس از پانچ نیازی به باند نخواهند داشت.

هزینه از بین بردن جای جوش با روش پانچ صورت

پانچ صورت برای جای جوش برای هر جلسه پانج بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان است که احتمال دارد یک جلسه ترمیم رایگان هم برای درمان سریع جای جوش صورت نیاز باشد.درمان جای جوش

مزایای درمان جای جوش با روش پانچ صورت

هر یک از تکنیک های پانچ صورت برای نوع خاصی از زخم مفید بوده و اسکار های آیس کیوب را کوچک نشان می دهد. این روش برای اسکار هایی با حفره هایی بسیار عمیق که آنها را باکس کار اسکار نیز می نامند و نیز برای درمان سوراخ های جای جوش بسیار مناسب می باشد. تکنیک های پانچ در ایجاد سلول های اپیتلیال و در نهایت ایجاد پوست جدید کمک می کنند که بسیار شبیه پوست موجود در بافت هستند.

پزشک به بیماران پس از انجام عمل پانچ صورت، لیزر فرکشنال را برای ادامه درمان کامل جای جوش و آیس کیوب ها توصیه می کنند. درمان این زخم ها تنها با استفاده از مواد لایه بردار شیمیایی یا لیزر سطحی می تواند بسیار دشوار باشد زیرا پایه آن عمیق است. پزشک باید برای این تکنیک ها چندین تغییر را اعمال کنند و بهترین نتایج را به دست آورند.

تمیز کردن پوست صورت

اثربخشی روش پانچ همراه با لیزر فراکشنال co2 در درمان جای جوش

روش های درمانی زیادی برای از بین بردن جای جوش صورت و درمان فرورفتگی جای جوش در دسترس هستند، اما دستورالعمل های کلی برای درمان جای جوش صورت وجود ندارد. هدف از این مطالعه مقایسه اثربخشی بالینی و اثرات جانبی لیزر co2 فرکشنال همراه با روش پانچ با استفاده از لیزر co2 فرکشنال به تنهایی برای درمان زخم های آتروفی آکنه است.

مواد و روش ها

بر روی چهل و دو نفر از ایرانیان (محدوده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال) با پوست فیتزپاتریک نوع III تا IV و زخم های اتروفی متوسط ​​تا شدید روی هر دو طرف گونه ها، درمان هایی را به صورت تصادفی انجام دادند: یک طرف صورت، لیزر co2 فرکشنال را دریافت کرد و طرف دیگر صورت، یک جلسه روش پانچ همراه با دو جلسه لیزر co2 فرکشنال، به فاصله یک ماه انجام شد.

دو متخصص پوست به طور مستقل بهبود زخم آکنه را ۴ و ۱۶ هفته پس از آخرین درمان ارزیابی کردند. عوارض جانبی روش ها نیز پس از هر درمان ثبت شد.

نتایج

تا یک ماه بعد از شروع درمان، اختلاف معنی داری در ارزیابی درمان جای جوش صورت مشاهده نشد. اما ۴ ماه پس از شروع درمان، درمان لیزر co2 فرکشنال همراه با روش پانچ اثربخشی بیشتری نسبت به درمان تنها با استفاده از لیزر co2 فرکشنال در درمان جای جوش داشت.

استفاده همزمان از لیزر co2 فرکشنال همراه با روش پانچ روش فوق العاده موثر تری برای درمان جای جوش و آکنه می باشد.

احتیاط

⛔ مهم است که بیماران پس از اتمام مراحل پانچ، تمام دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنند. این شامل تمیز کردن زخم و استفاده از پمادها، نکندن پوسته ها و دور از آفتاب می شود.

⛔ این عمل صرفا باید توسط پزشک انجام گیرد.

اثربخشی کلی این روش به عمق اسکار و همچنین پوست سالم بیمار برای بخیه و یا پیوند بستگی دارد. لذا توصیه می شود هر کسی که در مورد این روش برای درمان جای جوش صورت فکر می کند، مشاوره قبل از درمان را برای دستیابی به میزان احتمال بهبود در نظر داشته باشد

منبع


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azmayeshgah است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]